Kotivinkki

Äitienpäiväbrunssi on herkullinen yllätys, joka ilahduttaa päivänsankaria takuuvarmasti – poimi parhaat reseptit ja pistä pöytä koreaksi!


Äitienpäiväbrunssilla pöytään katetaan briosseja ja marmeladia, avokado-perunasalaattia, kasvispaistosta, suolaisia muffineita ja omatekoista mysliä. Kurkkaa parhaat reseptit, joilla järjestät herkullisen äitienpäiväbrunssin!
Kuvat Sanna Peurakoski

Äitienpäiväbrunssi starttaa itse leivotuilla briosseilla ja appelsiinimarmeladilla

Tee briossitaikina jo illalla valmiiksi, muotoile ja paista aamulla. Äitienpäiväbrunssilla briossien kanssa tarjotaan pähkinäistä appelsiinimarmeladia ja briejuustoa. Katso täältä briossien resepti sekä appelsiinimarmeladin ohje!

Avokadolla höystetty perunasalaatti sopii raikkaaksi lisukkeeksi

Kun äitienpäiväbrunssilla on riittävän ruokaisia vaihtoehtoja, ei lounaalle ole tarvetta. Kapris tuo perunasalaattiin sopivaa kirpeyttä, ja avokado viimeistelee salaattiin kermaisen tunnun. Perunasalaatin kaveriksi pöytään kannattaa kattaa kurkkua ja graavilohta. Katso avokadolla höystetyn perunasalaatin ohje täältä!

Kasvispaistos makkaroiden kera pitää äidin kylläisenä pitkään

Kasvispaistos syntyy sipulista, tomaattimurskasta ja kananmunista. Chili tuo pirteää potkua, sokeri tasapainottaa maun. Muna-kasvispaistoksen kanssa voi tarjoilla mausteisia makkaroita. Katso kasvispaistoksen ohje täältä!

Äitienpäiväbrunssin suolaiset aamiaismuffinit viedään käsistä

Paahtoleipää, pekonia, herkkusieniä ja kananmunaa – rakenna klassiset aamiaistarpeet muffinien muotoon. Paahtoleivästä tehdyt kupit saavat syliinsä herkulliset täytteet. Katso suolaisten aamiaismuffinien resepti täältä!

Lopuksi kotitekoista mysliä, jogurttia ja raikkaita hedelmiä

Tarjoa äitienpäiväbrunssilla itse tehtyä mantelimysliä hedelmien ja jogurtin kera. Kun on kerran tehnyt itse mysliä, ei kaupan tarjonta meinaa enää kelvata. Mantelilastujen, siemenien, hiutaleiden, hunajan, veden ja öljytilkan mittaamiseen menee muutama minuutti ja uunissa paahtamiseen vartti. Katso mantelimyslin resepti täältä!

Julkaistu: 14.4.2016