Määräerään nopean toimituksen Hyundai IONIQ-sarjan autoja saa marraskuun loppuun asti pyöreän nollan rahoituskoron (ilman muita rahoituskuluja). Rahoitustarjous koskee myös varastossa olevia Hyundai KONA Electric -malleja.

Sekä IONIQ 5- että IONIQ 6 -mallit on palkittu perättäisinä vuosina maailman arvostetuimmalla autoalan palkinnolla, World Car of the Year -tunnustuksella. Hyundain IONIQ-mallisarjan autot on suunniteltu täysin sähköautojen vaatimusten ehdoilla innovatiiviselle E-GMP -alustarakenteelle, joka on mahdollistanut huiman suuret matkustustilat sekä hyvän ajettavuuden ja poikkeuksellisen ripeän pikalatauskyvyn.
Vaikka kuvissa Hyundai IONIQ 5 näyttää muotoilultaan perinteiseltä hatchback-mallilta, todellisuudessa auton ulkomitat sekä korkeus vastaavat keskikokoista katumaasturia. Myös istuma-asento on katumaasturimaisen korkea.

Kokosimme 5 seikkaa, jotka tekevät IONIQ 5:stä täydellisen täyssähköisen perheauton
1. Hulppeat edustusautomaiset mitat
Hyundai IONIQ 5:n tasan kolmen metrin akseliväli on mahdollistanut edustusautomaiset matkustustilat myös takapenkeillä matkustaville. Automalli onkin osoittautunut suosituksi niin taksikäytössä kuin pienten lasten perheissä, joissa taakse täytyy saada vaivattomasti mahtumaan suurikokoiset lastenistuimet.

Huomionarvoista IONIQ 5:n takatiloissa on myös keskimmäisen istumapaikan käyttökelpoisuus. Lattia on täysin tasainen, joten myös keskipaikalla on mukava taittaa matkaa. Mukavuutta lisää takaistuinten selkänojan kallistuksen säätömahdollisuus. Myös tavaratilaa on mahdollista laajentaa liu’uttamalla takapenkkejä eteenpäin.
IONIQ 5:n tavaratila on tilavuudeltaan 527 litraa, ja takaistuinten selkänojat kaatamalla 1 587 litraa. Lisäksi edessä konepellin alla on takavetoisessa mallissa 57 litran tavaratila, ja nelivetoisessa mallissa 24 litran lokero.
2. Latautuu supernopeasti
Hyundain innovatiivinen 800 voltin latausjärjestelmä pystyy hyödyntämään jopa yli 200 kW:n lataustehoja. Auto on yksi markkinoiden nopeimmin latautuvia automalleja, joten pidemmätkin matkat taittuvat vaivattomasti.
Autossa on 77 kWh:n ajoakku, jonka yhdistetty WLTP-toimintamatka on takavetomallissa 507 kilometriä ja nelivetoisessa 481 kilometriä.

Siinä missä suurin osa muista sähköautoista pystyy hyödyntämään vain 400 voltin latausjännitettä, IONIQ 5:llä on mahdollista käyttää sekä 400 että 800 voltin latausasemia. Vielä muutama vuosi sitten 800 voltin latausasemat olivat verrattain harvinaisia, mutta nykyään laturit kattavat koko Suomen päätieverkoston.
Huiman suuret latausnopeudet sekä laaja latausasemien verkosto tekevät sähköautoilusta vaivatonta. Kylmällä säällä IONIQ 5:n pikalatauskykyä parantaa vakiovarusteinen akuston esilämmitys.

3. Etäkäyttö palkitulla Bluelink-puhelinsovelluksella
Töihin lähteminen kirpeänä pakkasaamuna ei voisi olla mukavampi, kun auton saa nopeasti lämpimäksi puhelimesta käsin.
Hyundain Bluelink-sovelluksesta on mahdollista esimerkiksi lämmittää tai jäähdyttää IONIQ 5, hallita lataamista, lukita ja avata ovet, tarkistaa auton sijainti ja lähettää auton navigaattoriin reittipisteitä jo ennen matkaa.
Etälämmitys ja -jäähdytys eivät vaadi auton pitämistä latauksessa, joten ominaisuudet toimivat missä tahansa sijainnissa, esimerkiksi kaupungissa ostos- tai ravintolareissun yhteydessä.

4. Pitkä huoltoväli ja takuu
Hyundain koko automallistolla on viiden vuoden takuu ilman kilometrirajaa. Tämän lisäksi sähköautojen korkeajänniteakun takuu on 8 vuotta tai 160 000 kilometriä ensiksi täyttyvän mukaan.
IONIQ 5:llä ei ole myöskään tarvetta vierailla määräaikaishuollossa järin tiuhaan, sillä tyypillisen vuosittaisen huollattamisen sijaan auton huoltoväli on kaksi vuotta / 30 000 kilometriä.
Vaikka huoltoväli on pitkä, auton ohjelmistoja on mahdollisuus päivittää etänä niin sanotuilla OTA-päivityksillä (Over-the-Air). Päivitykset latautuvat pilvipalvelun kautta auton tietoviihdejärjestelmään suoraan ilman, että ohjelmistot olisi tarve ladata ensin USB-tikulle.

5. V2L-virran ulosotto mahdollistaa uudenlaisia seikkailuja
Hyundain sähköautot ovat siinäkin mielessä harvinaisuuksia markkinoilla, että niistä saa virtaa myös ulospäin. Vehicle-to-Load -ominaisuus mahdollistaa jopa 3,6 kW:n maksimitehon, joka riittää mainiosti vaikkapa tyypillisten sähkögrillien käyttöön paikoissa, joissa sähköä ei ole saatavilla.
V2L-virran ulosottoa pystyy käyttämään auton ulkopuolella latausporttiin liitettävän adapterin kautta, tai vaihtoehtoisesti auton sisällä takajalkatilaan sijoitetun pistokkeen kautta. Sisätilapistoke mahdollistaa esimerkiksi sähköpotkulaudan lataamisen matkan aikana.
IONIQ 5 on myös suosittu auto perävaunun vetämiseen. Peräkoukkuun saa kytkeä 750 kilon jarruttoman tai 1 600 kilon jarrullisen vaunun.
Lue lisää Hyundai IONIQ 5:stä!
Saatavana myös yksityis- ja yritysleasingillä alk. 579 €/kk*
Mikäli auton ostaminen omaksi ei houkuta, IONIQ 5 on saatavana myös kattavalla Hyundai Go! -yksityisleasingsopimuksella sekä Hyundai Yritysleasingillä.
Hyundai Go! -yksityisleasingissä autosta maksetaan kiinteää kuukausihintaa (ei käsirahaa tai suurempaa viimeistä erää), ja riski auton arvonalenemasta on leasingyrityksen harteilla. Sopimuskauden pituus ja vuotuiset ajomäärät ovat joustavasti sovittavissa ja Hyundai Go! -yksityisleasingin ehdoton kilpailuvaltti on kattava palvelusisältö.
Kuukausihinta pitää aina sisällään:
• Auton käyttö, ei riskiä jäännösarvosta
• Määräaikaishuollot
• Tekniset korjaukset
• Kesä- ja talvirenkaat
• Renkaiden kausivaihdot ja -säilytys
• 24/7 tiepalvelu
• Katsastukset
• Mobiilisovellus itsepalveluun
*48 kuukauden sopimus, 10 000 km ajomäärä per vuosi. Hinta sis. alv 25,5%.
