Ostoskori

Ostoskorissasi ei ole tuotteita.

Jatka ostoksia
Suosittelemme
Mainos: Hyundai

Oletko odottanut aidosti edullista sähköautoa? Tämä mielenkiintoinen uutuus hämmästyttää tiloillaan

Hyundai INSTER -sähköauton hinnat alkavat Suomessa 25 990 eurosta. Vakiovarustelu sisältää aina Suomessa tarpeellisen lämpöpumpun, akuston esilämmityksen sekä ohjauspyörän ja etuistuinten lämmityksen.

31.1.2025

Suomen edullisimpiin sähköautoihin lukeutuva Hyundai INSTER on kerännyt ensimmäisiltä autoon tutustuneilta suomalaisasiakkailta hämmästyneitä reaktioita. Miten ihmeessä tämän kokoiseen ja hintaiseen autoon on saatu mahdutettua näin suuret sisätilat?

Matkustamon tilojen lisäksi suurta on myös auton vakiovarustelu, joka pesee kilpailevat edulliset sähköautot mennen tullen. Jo edullisimpaan hinnat alkaen -malliin kuuluu aina esimerkiksi lämpöpumppu, akuston esilämmitys navigoitaessa pikalatausasemalle, 10,25 tuuman digimittaristo, 10,25 tuuman tietoviihdejärjestelmä navigoinnin kera, peruutuskamera ja mukautuva vakionopeudensäädin Stop&Go-toiminnolla.

Pitkä akseliväli ja korkea pääntila tekevät matkustamosta hämmästyttävän avaran.

Myös turvavarustelu on vakiona kattava: löytyy kaistallapysymisavustinta, moottoritieajoavustinta ja törmäyksenvälttämisavustin vastaantulevan liikenteen valvonnalla käännyttäessä.

Lisävarusteena saatava Safety Pack lisää turvavarusteluun 360-asteisen kamerajärjestelmän, katvealuetta valvovan kameran ja törmäyksen välttämisavustimen sekä risteävän liikenteen törmäyksenvälttämisavustimen peruutettaessa.

Tutustu ja varaa omasi!
Matkustamon suuret tilat ja vakiovarustelun taso hämmästyttävät: Uusi Hyundai INSTER on silti yksi markkinoiden edullisimpia sähköautoja. Myös mallin turvavarustelu on vakiona kattava. Koeajoautot saapuvat jälleenmyyjille helmikuun aikana.
Lue lisää

Muutoin lisävarustelistalta on valittavissa esimerkiksi avattava kattoikkuna, matta- ja helmiäisvärejä sekä paremmat projektiotyyppiset led-ajovalot ja sisätilan tunnelmavalaistus.

Harvalla autovalmistajalla on ylipäänsä tarjolla alle 30 000 euron sähköautoa, ja vielä harvemmalla varustelu on INSTERin tasoinen edes kalliimmissa varustetasoissa.

Miksei tätä ole keksitty jo aiemmin?

Nelipaikkaisen INSTERin yksi yllättävimmistä ominaisuuksista ovat istuimet, jotka kaatuvat etupenkkejä myöten kaikki täysin tasaiseksi. Kun etumatkustajan istuimen taittaa matalaksi, pitkien tavaroiden kuljettaminen vaikkapa huonekaluliikkeestä kotiin käy vaivatta.

Katso videolta, miten näppärästi INSTERin sisätilat muuntautuvat. Koeajoautot saapuvat Suomen jälleenmyyjille helmikuun aikana.

Automatkailusta innostuneet voivat puolestaan hyödyntää INSTERiä yöpymiseen. Kaikki istuimet vain kumoon tasaiseksi lattiaksi ja päälle vaikkapa täytettävä ilmapatja. Ilmastoinnin seisontaohjelma mahdollistaa lämmityksen ja viilennyksen pitämisen päällä koko yön ajan.

Hyundai INSTER on nelipaikkainen. Kaikkien neljän penkin selkänojat taittuvat täysin tasaiseksi.

Mikäli auton kahdesta varustelutasosta on valinnut kattavamman IN-varustelun, autoon kuuluu vakiona myös V2L-virran ulosottovalmius. Sen avulla autosta saa virtaa esimerkiksi ilmapatjan sähköpumppuun, kahvinkeittimelle, sähkögrillille ja jääkaapille enimmillään 3,6 kW:n teholla.

Kattavampi IN-varustelu lisää INSTERin monikäyttöisyyttä myös liu’utettavilla takaistuimilla. Peräti 16 senttiä eteen-taakse suunnassa liikkuvat takapenkit mahdollistavat tavaratilan koon muuttamisen joustavasti 238 ja 351 litran (VDA) välillä. Tavaratila on tällöin kirkkaasti autoluokkansa suurin.

Tutustu Hyundai INSTERiin tarkemmin ja varaa omasi ensimmäisten joukossa.

Ei vain kakkosautoksi

Kompaktin kokoluokan autot istutetaan helposti talouden kakkosauton rooliin. INSTERin pitkä 2,58 metrin akseliväli on kuitenkin tyypillisempi kokoluokkaa suuremmissa autoissa. Sen ansiosta myös takapenkit ovat erittäin käyttökelpoiset sekä aikuismatkustajille että erikokoisten lastenistuinten kanssa.

Jalkatilaa kuin taksissa? Fiksulla suunnittelulla kompakteista ulkomitoista on saatu kaikki mahdollinen hyöty irti.

Harvassa tämän autoluokan mallissa aikuinen pystyy istumaan mukavasti omanpituisen kuljettajan takana.

Kapeahko mutta korkea kori tarjoilee myös pääntilaa auton sisällä katumaasturin tyyliin. Korkeus venyttää myös tavaratilaa VDA-standardia suurempiin mittoihin. Virallisesti litrat kun mitataan takaistuinten selkänojien korkeuteen saakka, mutta INSTERissä tilaa on vielä reilusti niiden yläpuolellakin.

Esimerkiksi yllä olevalla videolla näkyy, kuinka matkalaukut mahtuvat pystyasennossa kyytiin. Lisäksi tavaratilan välipohjan alta löytyy reilusti käyttökelpoista tilaa.

Luotettava ja hyvä ajaa

Hyundain lähes kymmenenvuotinen kokemus täyssähköautojen sarjatuotannosta takaa hyvät ja luotettavat ajo-ominaisuudet. Auton takuu on muun Hyundai-malliston tapaan 5 vuotta ilman kilometrirajaa. Korkeajänniteakuston takuu on puolestaan 8 vuotta tai 160 000 km.

Autossa on laaja valikoima turvallisuus- ja mukavuusominaisuuksia. Myös virran ulosottovalmius V2L on vakiona kattavammassa In-varustelussa.

Hyundai INSTER on saatavilla 42 ja 49 kWh:n akkuvaihtoehdoilla. Niistä suuremman yhdistetty WLTP-toimintamatka on 370 kilometriä ja WLTP City -mittauksella 518 kilometriä.

Auton toimintojen omaksuminen on vaivatonta, sillä suurinta osaa tärkeimmistä toiminnoista hallitaan kojelaudan fyysisistä painikkeista. Ilmastointia, istuin- ja ratinlämmitystä sekä tietoviihdejärjestelmän pikatoimintoja käyttääkseen ei tarvitse eksyä kosketusnäytön syövereihin.

Myös yhden polkimen ajaminen onnistuu INSTERillä. Varsinaisen iPedal-toiminnon lisäksi regeneratiivisen jarrutuksen voimakkuutta voi säädellä helposti ohjauspyörän siivekkeistä. Kun auton saa rullaamaan vapaasti ratin läpysköistä painamalla, se tekee taloudellisesta ajamisesta poikkeuksellisen mutkatonta.

Kotilatauksessa 11kW:n tehoisella laturilla suurempiakkuisen mallin lataaminen 10–100 % vie noin viisi tuntia. Vastaavasti suurin 85 kW:n pikalatausteho täyttää akun 10–80 % nopeimmillaan 30 minuutissa. Talvisissa olosuhteissa latausnopeutta parantaa vakiovarusteinen automaattinen akun esilämmitys, kun pikalatauspiste on asetettu navigaattorin kohteeksi.

Lisävarusteena INSTERiin on valittavissa Hyundai Digital Key 2 Touch -ominaisuus, jonka avulla auton avaaminen, sulkeminen ja käynnistäminen onnistuu turvallisesti yhteensopivalla älypuhelimella tai -kellolla. Myös auton käyttöoikeuden jakaminen ystäville onnistuu puhelimelta käsin.

Auton arkista käytettävyyttä ja mukavuutta lisää merkittävästi myös Hyundai Bluelink -puhelinsovellus, jonka kautta esimerkiksi auton lämmittäminen etukäteen onnistuu etänä muutamalla sormenliikkeellä. Myös auton ovien avaaminen ja lukitseminen, latausasetusten hallinta sekä navigointikohteiden lähettäminen autoon onnistuvat puhelimesta.

Tutustu Hyundai INSTERiin tarkemmin ja varaa omasi ensimmäisten joukossa.

Sähköauto pienellä kuukausierällä

1.4.2025 mennessä INSTERIN ennakkotilanneet asiakkaat saavat 250 euron latauslahjakortin Charge My Hyundai -palveluun, jolla lataaminen onnistuu yleisimmillä latausasemilla. Palvelussa on mukana esimerkiksi K-Lataus, Recharge, Lidl ja Virta.

INSTERissä on myös Plug & Charge -valmius, jolla ominaisuutta tukevilla latureilla latauksen pystyy aloittamaan yksinkertaisesti vain latauspistokkeen autoon kytkemällä. Lataustunnistetta tai luottokorttia ei tarvitse erikseen näyttää latausaseman päätteelle.

Korkeasta korista johtuen tavaratilaa on reilusti myös pystysuunnassa. Etumatkustajan selkänojan kumoamalla pitkien tavaroiden kuljetus käy näppärästi.

Mikäli INSTERin ostaa omaksi osamaksurahoituksella, tällä hetkellä auton saa edullisimmillaan alk. 299 euron kuukausihinnalla. Katso tarkemmin ehdot ja rahoituslaskelma.

INSTER on saatavilla myös kattavat huolto- ja rengaspalvelut sisältävällä Hyundai Go! -yksityisleasingillä, jossa autosta maksetaan kiinteää kuukausihintaa. Sopimuskauden päätteeksi auto palautuu leasingyhtiölle, joka kantaa vastuun jälleenmyyntiarvosta.

Hyundai Go!:lla INSTERin (42 kWh InTo) saa edullisimmillaan alk. 349 €/kk hintaan. Tällöin sopimus on nelivuotinen ja kattaa 10 000 kilometriä vuodessa. Jos sopimuksen kilometrimäärän tuplaa 20 000:een vuodessa, hinta nousee vain alk. 392 euroon kuukaudessa.

INSTERin hankintahinnan lisäksi automalli on poikkeuksellisen houkutteleva vaihtoehto myös työsuhdeautoilijalle. Varustelusta ja akkuvaihtoehdoista riippuen auton käyttöedun arvot ovat vain alkaen 265-325 euroa kuukaudessa.

Usein käytetyille toiminnoille on perinteiset fyysiset painikkeet. Myös pientavaroille on hyvin tilaa järkevissä paikoissa.

Hyundai INSTER on jo ennakkomyynnissä. Koeajoautot saapuvat jälleenmyyjille helmikuun aikana. Ensimmäiset asiakasluovutukset tapahtuvat maaliskuussa. Artikkelissa mainitut hinnat ja edut ovat voimassa kirjoitushetkellä 27.1.2025, varaamme oikeuden muutoksiin.

Tutustu Hyundai INSTERiin tarkemmin ja varaa omasi ensimmäisten joukossa.

Katso myös nämä
Uusimmat
Tilaa uutiskirje tästä

Parhaat poiminnat suoraan sähköpostiisi.

terve
KäyttöehdotTietosuojaselosteEvästekäytännöt