
Emmy-verkkokaupan toimitusjohtaja Timo Huhtamäki: ”Ihmisten kaapit ovat täynnä nukkuvaa tavaraa, mutta sille on hyvät markkinat”
Emmy-verkkokaupan toimitusjohtajan Timo Huhtamäen mukaan ihmisillä on nukkuvaa pääomaa enemmän kuin koskaan, ja se kannattaisi laittaa kiertoon yksilön mutta myös kansantalouden näkökulmasta. Huhtamäki uskoo, että käytettynä ostamisen arvo ja houkuttelevuus ovat kasvussa. Kulutusjuhla-podcastissa hän paljastaa, mitä tuotteita kannattaa etsiä kivijalkakirppareilta, mitä taas verkosta.
Emmy-verkkokaupan toimitusjohtajan Timo Huhtamäen mukaan käytettynä ostamisen kuola-arvo eli houkuttelevuus on kasvussa, sillä yhä useampi on kiinnostunut käytetyn tavaran ja vaatteiden ostamisesta. Hänen mukaansa nukkuvaa pääomaa on ihmisten kaapeissa enemmän ja enemmän. Se tarvitaan mukaan, jotta kiertotalous voi oikeasti kasvaa.
– Ikonisista tavaroista voi saada jopa 80 prosenttia tuottoa. Hyvät brändit pitävät arvonsa, hän toteaa.
Timo Huhtamäen mukaan second hand -ostamiselle on kuitenkin vielä paljon esteitä.
– Second hand ei ole vielä täysin valtavirtaistunut. Esimerkiksi laadukkaita kivijalkakauppoja ei ole pienillä paikkakunnilla ja ostamiseen liittyy stigmoja. Ihmiset eivät esimerkiksi halua nukkua käytetyissä lakanoissa.
Emmy-verkkokaupan toimitusjohtaja Timo Huhtamäki Kulutusjuhla-podcastissa: ”Vaatteet kokevat sosiaalisen kuoleman liiankin nopeasti” – kuuntele podcast alta!
Kuuntele kaikki Kulutusjuhla -podcastin jaksot täältä!
