Kotivinkki

Pähkinä-marjasmoothie x 3

Pähkinä-marjasmoothie x 3

Onko suosikkismoothiesi maku puolukka, mustikka vai mustaherukka? Sekoita terveellisen smoothien joukkoon cashewpähkinöitä, manteleita tai auringonkukansiemeniä.
Teksti Kaisa Torkkeli
Kuvat Timo Villanen
Mainos

Uusissa ravitsemussuosituksissa kehotetaan syömään enemmän pähkinöitä, siemeniä ja marjoja. Niiden nauttiminen nestemäisenä on erityisen kätevää. Ota pähkinä-marjasmoothie evääksi, syö välipalana tai jälkiruokana.

Puolukka+cashewsmoothie

Mittaa kannuun 200 g puolukoita, 1 dl cashewpähkinöitä, 1 banaani, 3 dl jugurttia ja ruokosokeria maun mukaan. Aja tasaiseksi.

Mustikka+mantelismoothie

Mittaa kannuun 200 g mustikoita, 1 dl kuorittuja manteleita, 1 prk (250 g) rahkaa, 2 dl jugurttia, ripaus kardemummaa sekä ½ dl hunajaa. Aja tasaiseksi.

Mustaherukka+auringonkukansiemensmoothie 

Mittaa kannuun 200 g mustaherukoita, 1 dl auringonkukansiemeniä ja 1 prk (400 g) kookosmaitoa sekä ½ dl hunajaa. Aja tasaiseksi.

Suosittelemme myös näitä

Julkaistu: 10.3.2014
Katso myös nämä